Met de deur in huis: ik ga met pensioen

Beste mensen,

Om met de deur in huis te vallen, ik ga komende maand met pensioen! Na 50 jaar werk weer eens iets anders. En ik heb er heel veel zin in. Het masterplan is om met mijn vrouw op dezelfde dag te pensioneren – en dat gaat lukken :blush:

Van die 50 jaar waren bijna 34 bij REM, klein familie bedrijf, maatschappelijk bewust, met menselijke omgang voor een goed samen leven en werken met elkaar.

In 1991 begon een leerperiode in “de TD” met montage van pc’s (40Mb hd’s enzo) en netwerkjes. Daarna volgden al snel projecten met REM’s eigen software. Voor ondersteuning bedrijfsprocessen zònder de beruchte vendor-lock. Zo kwamen we op de werkvloer in drukkerijen, reisbureau’s, verhuis- en schildersbedrijven, glashandels, artotheken en boekingskantoren, welzijnsorganisaties, woningbouwverenigingen en gemeenten. In bijzondere omgevingen ook, bij een luxe botenbouwer aan de Maas, bij het Amsterdam Baroque Orchestra, Budel Zink, DSM, de Raad van State en Hotel de Filosoof – een kleine selectie.

En sinds 2020 kon ik Donald opvolgen en aan de slag voor OpenWave, met àlle remmers, onder leiding van Joek. Het was een eer en genoegen om buiten de poort er te zijn voor àlle relaties, met heel veel intense en genoegelijke contacten. Het is een cadeau dat mijn laatste 5 jaar zo gevuld zijn met synergie en enthousiasme, opbouwend en voortvarend bij alle betrokkenen.

De rijkdom van omgevingen en ontmoetingen maakt me een bevoorrecht ‘levenslang remmer’.

En nu medio 2025 stoppen? Ja, toch! Want REM, het werk gaat altijd door, en ik ben wel heel benieuwd wat een nieuwe horizon gaat tonen. Ik wens de remmers en Marcel en Miranda en alle mensen van de opdrachtgevers alle succes met de continue uitbouw van de community, de systemen en software. Met de wijsheid en het plezier van samenwerken.

Voor mezelf zie ik ons op een bankje, een open landschap, zonder plannen, zo spannend…

Aan iedereen, de hartelijkste groet, Fons.

11 likes

Hoi Fons,
We hebben heel wat meegemaakt de afgelopen jaren en we hebben altijd fijn samengewerkt. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers als je beschrijft dat je lekker op een bankje zit zonder plannen. Heerlijk!
Dat is nou het leuke van pensioen: niks hoeven en de hele dag om het te doen.
Ik hoop dat je nog lang samen met je vrouw mag genieten van deze periode.
We komen elkaar hopelijk nog eens tegen.
Ik wens je het allerbeste!
Groet,
Kenneth

Geniet ervan Fons!